leka-2016.reismee.nl

Zevende visdag

Vandaag wederom mooi weer het kan niet op de regen van gisteren trok snel weg en hadden echt een wolkje-zonnetje dag op zee. Omdat we vissers blijven MOEST er worden gevist, de boot van Zeepier wilde eindelijk ook weleens die grote platvissen vangen die onze boot al gisteren had.

Allereerst werden er zeepieren gestoken…zielig voor de familie van Zeepier. En op het water hebben ze een cursus-platvisvangen voor beginners gehad van ons. In eerste instantie waren ze wat eigenwijs.... ze wisten wel een eigen baaitje aan de overkant waar ze te vangen waren; toen ze daar onverrichter-zake van terug kwamen moesten wij ze uitleggen waar ze precies moesten vissen (we vissen met een kaartplotter om telkens dezelfde drift te kunnen maken). Dat was al in het huis begonnen want ze visten met typisch Nederlands-pieterpeuterige vishaakjes (maat 6) aan korte rode bezemsteel afhoudertjes, terwijl wij met haakmaat 3/0 vissen en lange metalen afhouders vingen. Toen we ze naar het beginpunt van de drift hadden begeleid, begonnen we te vissen ze keken hun ogen uit toen wij al snel 3 hengels krom hadden met platvissen boven de 40 cm…toeval bestaat!!

Al vlot vulde het krat zich met platvis en zelf George vond het te veel worden onder de woorden: “dit is toch niet meer normaal meer zoveel platvis, ik stop ermee!” Oftewel we waren om 15:30 uur in de haven. Een beetje gehaast dat wel…maar daar zal ik maar niet over uitweiden, er was iemand met en probleem wat je liever niet op een open visboot doet. De mannen zijn nu druk aan het fileren want dat kan wel met deze grote vissen.

Hieronder nog een paar beelden rond het huis…er loopt een wandelpad langs naar het noorden van Leka (voor de liefhebbers) en als je nog ruim in je tijd zit de verhuurder Karl-Oddvar zoekt ook nog een schilder.

Vanavond komt de Karl-Oddvar langs en morgen de laatste dag. We hebben niet echt plannen, maar vis kan er echt niet meer bij.

hanneke

Reuze bedankt voor alle mooie verhalen en de prachtige foto's . Is er wat met George aan de hand omdat hij wil stoppen dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Fijne visdag morgen nog en dan lekker pakken . groetjes.

Harry en Willeke

Hallo Vissers, jullie hebben het wel prima getroffen, met dat mooie weer en zoveel vis. Het is ook leuk om jullie verhalen te lezen. Wij wensen jullie nog fijne dagen en een hele goede reis weer naar huis. Hartelijke groet Willeke

Els

Wat een grote platvis het lijkt wel een vloerkleedje.
Bedankt voor de leuke verhalen en voor morgen goede
terugreis.

Zeemijn 1

Goede terugreis heren, de buit is weer binnen.

Bert

Weer genoten van de mooie verhalen en plaatjes , aan het weer heeft het niet gelegen het wel eens kouder geweest !
De vriezers kunnen weer gevuld worden , aan vis geen gebrek zo te zien . Een goede terugreis.
Groeten van Lies en Bert

Henny Bakkenist

Hallo allemaal,
Nou Renee een prachtig verslag en mooie foto's. Heel veel vis en enorme kabeljouwen (Meervoud goed?). het zit er weer op voor dit jaar. Goede reis terug.