leka-2016.reismee.nl

Zesde visdag

We hebben besloten dat er geen grote hoeveelheden gevangen vis worden meegenomen George en Wiegert hebben een aantal koelboxen gevuld en de inschatting dat we genoeg hebben gevangen is juist gebleken.

De dag begon nog met een zonnetje maar een weersomslag kondigde zich al aan..er is een zeer frisse noorden wind opgestoken. Deze werd in de middag wel zo sterk dat prettig vissen onmogelijk werd gemaakt. We zijn dan ook eerder huiswaarts gekeerd in de hoop in de avond nog te kunnen vissen. In de ochtend hebben we geprobeeerd op platvis te vissen nou dat is onze boot goed gelukt. Op het plekje waar we jaren terug al platvis bij de toenmalige visfarm hebben gevangen zaten ze nog steeds …dikke scharren die niet met 1 hand waren te hanteren (qua breedte) en schollen van erg fors formaat zijn er gevangen in het totaal een stuk of 7. De grootste had George een schol van 53 cm….een hele mooie. De foto staat nog op de camera van George en dat kost even tijd om die in mijn bezit te krijgen, wellicht lukt het Zeepier later om de foto op zijn blog te zetten.
Vanavond heel toepasselijk gebakken vis gegeten, en op dit moment vissen alleen de meest dappere vissers in regen en wind: Zeepier en Zoon.