leka-2016.reismee.nl

Vierde visdag

Gisterenavond was het weer een latertje voordat alle vis was ingevroren. Het eten daarentegen was super we hebben allemaal o.a. 300 gr groenten (Noorse diepvries spruiten) gegeten, wel bedekt door een aardige laag gegratineerde kaas.

Qua vriezer capaciteit worden we dit jaar niet verwend, 1 van de 2 grote vriezers is defect en hebben daarvoor nu een kleinere in gebruik. Omdat het lastig blijkt om de vis netjes plat in te vriezen mogen we de vis parkeren in de diepvries van de verhuurder Karl-Oddvar. Of dat ook waren-technisch een verstandig besluit is bezorgt toch wat twijfel omdat we de betreffende vriezer toch maar even hebben bekeken……ja die kabeljauw ligt er stijfbevroren in!

Qua visserij was het weer erg warm maar de vis beet redelijk tot de ebstroom erin kwam rond 14:00 uur in de middag. Op de foto een beeld van de visfinder als er veel vis zit ...of je ze vangt is een tweede.

Wim ving nog een mooie koolvis en George heeft zijn hart op kunnen halen aan de zeearenden die in de omgeving rondvliegen, we hebben ze nog niet in de buurt gehad om ze een visje te geven.

Totzover de update van vandaag…geen spannende dingen..alleen beginnen de lange dagen er bij iedereen al een beetje in-te –hakken; stijve spieren een zere rug ect. ect…..

zeemijn 1

Tsja, heren, ik kan jullie wel uit de "stijven spieren droom" helpen: het is gewoon de leeftijd die een rol gaat spelen.
Probeer het zo lang mogelijk vol te houden, want ik wil blijven genieten van jullie verblijf in Noorwegen!!

zeemijn 1

Oh ja, de eerste foto ziet er heerlijk uit. De tweede foto, wat een stel lelijke koppen. Jullie kijken niet vrolijk, niet blij met dat heerlijke hapje?

Ab en Teuny

Zoooo jullie boffen met het weer.
Leuke verhalen, prima vangst
Ga zo door!
groet

Ab en Teuny

alleen jammer van die fishfinder.....waar blijft de sport